divendres, 24 de febrer de 2012

APA TU! LA VELLA QUARESMA JA ÉS AQUÍ


SI ELS VEIEU, FELICITEU-LOS

Roger (1r)         26 de febrer
Ilyas (3r)            26 de febrer
Eneko (1r)         27 de febrer
Dina (P3)           28 de febrer


BIBLIOTECA BERNAT METGE

El diari Ara, fa uns mesos, va iniciar la campanya “Ara, cap escola sense la Bernat Metge”.

La Col·lecció Bernat Metge recull les obres mestres de la literatura occidental.

Aquesta campanya requeria que algú en subscriure’s a aquesta col·lecció, feia possible que un centre educatiu la rebés al mateix temps. És per aquest motiu que des d’aquí donem les gràcies a la Bel, per fer-nos aquest present tan valuós.

PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA, CURS 2012/2013

Us informem que el calendari de preinscripció i matrícula de NOUS ALUMNES (no els que ja són a l’escola) s’inicia el proper dia 19 de març i fins el dia 30 de març.

El dia 12 de març hi haurà una presentació municipal del procés de preinscripció, al centre cívic “tèxtil Montserrat”.

El dia 15 de març a 2/4 de 6 de la tarda (17:30 h) realitzarem la jornada de portes obertes de la nostra escola.


FAMÍLIES I FESTES
La personalitat d’una Escola ve marcada per la seva història. Aquesta història s’haurà reflectit en un Projecte Educatiu però, per sobre de tot, en el dia a dia de la vida del Centre.

En el primer apartat del capítol definitori del nostre projecte educatiu s’esmenta en concret:

ESCOLA OBERTA I PARTICIPATIVA
Pel que fa a l'organització interna, aquest centre està composat pels mestres i les mestres, pares i mares, nens i nenes i personal no docent.

La nostra escola funciona gràcies al treball conjunt d'aquests quatre grups i per tant han de ser tractats i valorats com a membres de ple dret dins el nostre centre.

Aquesta marca de naixement comporta un sobre esforç, no hi ha dubte. Cap mestre arriba amb aquest bagatge, cap mare o pare té experiència en aquest camp.
Cal doncs una empenta, per tal que l’experiència funcioni.
Sovint ens trobem amb contratemps; ens adonem que no en sabem prou; que no ho hem explicat prou bé; que ens costa saber jugar el nostre paper i no el de l’altre.

Però al final, inexorablement, la participació comença a funcionar i ens adonem que el treball dels mestres i la tasca de les famílies es fa més portable. Compartir amb tota la comunitat educativa que formem, és un valor afegit molt important en l’educació dels nostres alumnes, dels nostres fills i filles.

...I quan fem una festa, què passa ?
Si ens queda clar allò que hem dit fins ara, no cal fer gaires cabòries.

Des de la primera festa que vam celebrar, l’Escola ha estat oberta a la participació de les famílies o, senzillament,  que les famílies puguin ser espectadores de les activitats que es realitzen col·lectivament a l’Escola.

Però també ha de quedar clar que participar o ser espectador, per part de les famílies, requereix un cert aprenentatge, per tal que aquestes activitats serveixin als objectius pels quals s’han plantejat.

Això vol dir:

*Seguir les consignes que es donen, a on cal situar-se, què podem fer i què no podem fer.
*No interferir en l’activitat.
*Respectar, sobre tot a les classes dels més petits, la consigna de no ajuntar-me amb el meu              fill o filla. I si he de participar ajudant, fer-ho com a família de tots els nens de la classe.

Queda clar que a les activitats proposades des dels mestres, en les quals participen les famílies, activament o com a espectadors, qui “dirigeix” l’activitat i té els alumnes són els mestres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada