SI ELS VEIEU,
FELICITEU-LOS
Roger (1r) 26
de febrer
Ilyas (3r) 26 de febrer
Eneko (1r) 27
de febrer
Dina (P3) 28
de febrer
BIBLIOTECA BERNAT
METGE
El diari Ara, fa uns mesos, va
iniciar la campanya “Ara, cap escola sense la Bernat Metge”.
La
Col·lecció Bernat Metge recull les obres mestres de la literatura occidental.
Aquesta
campanya requeria que algú en subscriure’s a aquesta col·lecció, feia possible
que un centre educatiu la rebés al mateix temps. És per aquest motiu que des
d’aquí donem les gràcies a la Bel, per fer-nos aquest present tan valuós.
PREINSCRIPCIÓ I
MATRÍCULA, CURS 2012/2013
Us
informem que el calendari de preinscripció i matrícula de NOUS ALUMNES (no els
que ja són a l’escola) s’inicia el proper dia 19 de març i fins el dia 30 de
març.
El
dia 12 de març hi haurà una presentació municipal del procés de preinscripció,
al centre cívic “tèxtil Montserrat”.
El
dia 15 de març a 2/4 de 6 de la tarda (17:30 h) realitzarem la jornada de
portes obertes de la nostra escola.
FAMÍLIES I FESTES
La
personalitat d’una Escola ve marcada per la seva història. Aquesta història
s’haurà reflectit en un Projecte Educatiu però, per sobre de tot, en el dia a
dia de la vida del Centre.
En el primer
apartat del capítol definitori del nostre projecte educatiu s’esmenta en
concret:
ESCOLA
OBERTA I PARTICIPATIVA
Pel
que fa a l'organització interna, aquest centre està composat pels mestres i les
mestres, pares i mares, nens i nenes i personal no docent.
La
nostra escola funciona gràcies al treball conjunt d'aquests quatre grups i per
tant han de ser tractats i valorats com a membres de ple dret dins el nostre
centre.
Aquesta marca
de naixement comporta un sobre esforç, no hi ha dubte. Cap mestre arriba amb
aquest bagatge, cap mare o pare té experiència en aquest camp.
Cal doncs una
empenta, per tal que l’experiència funcioni.
Sovint ens
trobem amb contratemps; ens adonem que no en sabem prou; que no ho hem explicat
prou bé; que ens costa saber jugar el nostre paper i no el de l’altre.
Però al final,
inexorablement, la participació comença a funcionar i ens adonem que el treball
dels mestres i la tasca de les famílies es fa més portable. Compartir amb tota
la comunitat educativa que formem, és un valor afegit molt important en l’educació
dels nostres alumnes, dels nostres fills i filles.
...I quan fem
una festa, què passa ?
Si ens queda
clar allò que hem dit fins ara, no cal fer gaires cabòries.
Des de la
primera festa que vam celebrar, l’Escola ha estat oberta a la participació de
les famílies o, senzillament, que les
famílies puguin ser espectadores de les activitats que es realitzen
col·lectivament a l’Escola.
Però també ha
de quedar clar que participar o ser espectador, per part de les famílies,
requereix un cert aprenentatge, per tal que aquestes activitats serveixin als
objectius pels quals s’han plantejat.
Això vol dir:
*Seguir les
consignes que es donen, a on cal situar-se, què podem fer i què no podem fer.
*No interferir
en l’activitat.
*Respectar,
sobre tot a les classes dels més petits, la consigna de no ajuntar-me amb el
meu fill o filla. I si he de
participar ajudant, fer-ho com a família de tots els nens de la classe.
Queda clar que
a les activitats proposades des dels mestres, en les quals participen les
famílies, activament o com a espectadors, qui “dirigeix” l’activitat i té els
alumnes són els mestres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada